donderdag 12 oktober 2017

Het DNA van jouw bedrijf

Zo zet je jouw (horeca)bedrijf online op de kaart

Je moet iets met sociale media, dat gevoel heb je als horecaondernemer, en terecht. Net gestart of al wat langer bezig, online profilering is heel belangrijk voor je. Maar wat moet je dan allemaal doen? Welke kanalen moet je gebruiken en welke boodschap zet je er dan op? Keuzestress dus. Op de bekende horeca vakbeurs Gastvrij Rotterdam sprak ik onlangs communicatieadviseur Esther Borggreve. Zij heeft hier een interessante visie op.

De belangrijkste tip is: FOCUS!
Hier kun je direct mee aan de slag. Beantwoord de volgende vragen:


  • Wie ben jij? Wat is het unieke van je bedrijf? Wat zijn je sterke kanten?
  • Waarom ben jij interessant voor je huidige en potentiĆ«le gasten? Wat kun je ze bieden?
Nu weet je wat het DNA van je bedrijf is. Onderzoek vervolgens welke online kanalen bij jouw DNA passen. Esther geeft aan dat je op die kanalen je gasten vertelt wat jouw passie is. Je vertelt:

  • Waar je product vandaan komt en wie je leveranciers zijn
  • Wat je doet aan duurzaamheid en sociaal ondernemerschap
  • Wie je grote voorbeeld is
  • wat trends zijn en hoe je die vertaalt
En dan komt het aan op volhouden. Ik adviseer je iedere dag een vast moment te prikken of een online tool te gebruiken waarmee je berichten voor een bepaalde periode klaar zet. Het werkt eigenlijk net zo als vriendschap, je moet wel regelmatig iets van je laten horen!

Wil je ook horecaondernemer worden? Lees dan deze tien handige tips van de KvK  https://www.kvk.nl/eigen-bedrijf-starten-10-belangrijke-stappen/ of neem eens een kijkje op de site van de brancheorganisatie https://www.khn.nl/home 

 
 

1 opmerking:

  1. ik ben rijk geworden met deze geprogrammeerde gehackte pinautomaat
    Nadat ik klaar was met studeren, was er geen werk, dus besloot ik een klein bedrijf te beginnen, maar het geld was niet genoeg, ik sloot het bedrijf, het werd erg moeilijk voor mij, ik was het enige kind van mijn ouders en mijn ouders. Ze zijn allebei oud, ze geloven in mijn dagelijkse voeding, op een dag zag ik tijdens het surfen op internet een bericht over hoe deze NIEUWE VERVANGEN ONTVANGEN ATM-KAART een geldautomaat kan hacken en een groot bedrag kan opnemen, dus nam ik contact op met het bedrijf via uw e-mail. Tot mijn grootste verbazing ontving ik de kaart een paar dagen nadat ik een kleine vergoeding voor de kaart had betaald. Deze blanco ATM-kaart is een geweldig en prachtig product. Ik zou nooit geloven dat al deze dingen die ik vandaag heb kunnen worden verworven met deze grote vreugde in mijn hart, daarom breng ik het goede nieuws over ... Het leven is positief en geduldig zijn, in de overtuiging dat grote dingen mogelijk zijn en kan gebeuren in seconden. .. BRAIN HACKERS TECH WORLD heeft mijn leven veranderd ... Godzijdank kun je een e-mail sturen naar VIA (brainhackers@aol.com)

    BeantwoordenVerwijderen